بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش بافت حلقه آستین و آستین به روش صحیح

برای بافت حلقه آستین در بافتنی باید قد لباس و همین طور اندازه لباس تا زیر بغل بافته شده باشد. به این ترتیب که بافت لباس را از پایین شروع کرده و ادامه می دهید تا به زیر بغل برسید. سپس برای کم کردن دانه ها برای حلقه آستین اقدام کنید. کم کردن دانه برای همه لباس ها یکسان نیست

1- لباس های بدون حلقه آستین بچگانه

بافت حلقه آستین:

برای بچه ها راحت ترین کار این هست که اصلا حلقه آستین نداشته باشند. یعنی آستین حالت افتاده داشته باشد. در این موارد که بیشتر برای لباس های کلاه دار استفاده می شود، باید پشت و جلوی لباس را بدون کم کردن دانه تا سرشانه ها ببافید و بافت بالاتنه را کور کنید.

بافت آستین:

برای آستین این مدل لباس ها باید دور مچ را اندازه زده و به همان اندازه دانه سر اندازید و بعد از کشباف لبه آستین هر ۳ یا ۴ سانتی متر  یک دانه از هر دو طرف آستین اضافه کنید (بستگی به سایز بچه داره و این که می خواهید چقدر آستین آزادتر باشد، اگر می خواهید آستین آزادتر باشد هر ۳ سانتی متر یک دانه اضافه کنید). این کار را ادامه بدهید تا قد آستین اندازه بشود و همه دانه ها را یک جا کور کنید.
در مدل گفته شده در بالا، می توانید پشت لباس را بدون کم کردن دانه ببافید و برای جلوی لباس وقتی بافت به اندازه زیر بغل رسید، یک دانه کور کنید و بقیه بافت را تا سر شانه ادامه بدهید و آستین را همان طور که گفته شد ببافید.

2- لباس های دارای حلقه آستین بچگانه

بافت حلقه آستین:

برای لباس های بچگانه اگر می خواهید حلقه آستین داشته باشید، پشت و جلو بافت را تا زیر بغل ادامه داده و برای پشت در رج اول حلقه آستین، از هر دو طرف بافت ۲ دانه کم کنید.
رج برگشت را ببافید و رج بعد از هر دو طرف ۱ دانه کم کنید و سپس بافت را تا سرشانه ادامه دهید.

برای قسمت جلو در رج اول حلقه آستین از هر دو طرف، ۳ دانه کم کنید و رج برگشت را ببافید، رج بعد از هر دو طرف ۲ دانه کم کنید، سپس رج برگشت را بافته و در رج بعد از هر دو طرف یک دانه کم کنید و بافت را تا سرشانه ادامه بدهید. (البته بعضی ها پشت و جلو را دقیقا مثل هم کم می کنند که مشکلی ندارد، ولی روشی که اینجا گفته شد اصولی تر می باشد.)

بافت آستین:

برای بخش آستین از مچ شروع به بافت کرده و دانه ها را هر ۲ تا ۴ سانتی متر  یه بار از هر دو طرف آستین اضافه کنید. تا به زیر بغل برسید. بعد دقیقا مثل کم کردن دانه ها برای حلقه پشت لباس عمل کنید؛ یعنی اول از هر دو طرف ۲ دانه کم کرده، سپس رج برگشت را ببافید.
رج بعد از هر دو طرف ۱ دانه کم کرده و بافت را ادامه بدهید تا به اندازه آستین برسید و همه دانه ها را یک جا کور کنید.

3- لباس های دارای حلقه آستین بزرگ

روش اول بافت حلقه آستین:

برای بزرگتر ها،کم کردن تعداد دانه ها برای هر مدل متفاوت است ولی آن چه که رایج تر و بهتر است به این صورت می باشد که برای پشت لباس، اول ۳ دانه ، بعد ۲ دانه، و بعد 1 دانه کم کنید، یعنی ۳-۲-۱ دانه کم کنید.
رجهای برگشت رو کامل ببافید.
و برای قسمت جلو نیز ۴-۳-۲-۱ دانه کم کنید.
بافت آستین:
برای بافت آستین می توانید دقیقا مثل آن چه که برای آستین بچه ها گفته شد عمل کنید و دانه ها را دقیقا مثل حلقه آستین پشت کم کنید و بافت را ادامه دهید.  زمانی که به قد آستین رسیدید در یک رج همه دانه ها را کور کنید.

روش دوم بافت حلقه آستین:

وقتی به اندازه زیر بغل رسیدید شروع به کم کردن دانه ها مثل حلقه پشت کرده و اول ۳ دانه بعد ۲دانه و بعد 1 دانه از هر دو طرف آستین کم کنید و بعد از اون هر رج برگشت را که بافتید، رج بعد 1 دانه از هر دو طرف کم کنید تا ۸ دانه باقی بماند و بعد ۸ دانه را کور کنید.

بافت آستین:

برای بافتن آستین بزرگترها هر ۶ تا ۹ سانتی متر  1 دانه به دانه های آستین از هر دو طرف اضافه می شود.


نکته: اگر می خواهید گودی حلقه آستین کمتر باشد می توانید تعداد دانه هایی که کم می شوند را کمتر کنید. مثلا برای پشت ۲-۱ و برای جلو ۳-۲-۱ در نظر بگیرید.
معمولا برای آستین لباس های مردانه حلقه کمتر گود می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده